Zaznacz stronę

W dobie Internetu niemal niemożliwym jest prowadzenie biznesu bez reklam zamieszczanych właśnie w tym medium. Wśród działań marketingowych wykorzystujących potencjał sieci na szczególną uwagę zasługuje przede wszystkim remarketing.

Remarketing-co to?

Remarketing jest rodzajem kampanii reklamowej, odbywającej się w ramach Google AdWords, której zadaniem jest wielokrotne docieranie do klientów z przekazem reklamowym, a w konsekwencji nakłonienie ich do zakupu. Klasyczny remarketing odbywa się w kilku krokach. Najpierw potencjalny klient odwiedza stronę sprzedawcy, co za pomocą plików cookies rejestruje Google. Następnie, gdy klient odwiedza jakąkolwiek inną witrynę, to znajduje tam wyświetlone reklamy sklepu, który wcześniej obserwował. Jeśli naprawdę był zainteresowany zakupem, to w ostatnim kroku na pewno zdecyduje się go dokonać.

Rodzaje remarketingu

Działania remarketingowe wg. Google dzielą się na kilka kategorii, zgodnie z którymi wyróżnić można:

  • remarketing standardowy,
  • remarketing dynamiczny,
  • remarkreting w aplikacjach mobilnych,
  • remarketing wideo.

Remarketing standardowy

To najpopularniejsza, choć  nieco zgrana strategia marketingowa, której działanie zna niemal każdy świadomy użytkownik sieci. Polega ona na wyświetlaniu użytkownikowi, który odwiedził już witrynę reklamodawcy, przekazów przez niego sponsorowanych. Odbywa się to w czasie, gdy potencjalny klient przegląda inne strony dostępne w Internecie.

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny to jedna ze szczegółowych opcji dostępnych w ramach remarketingu. Pozwala ona dokładnie określić jakim produktem był zainteresowany użytkownik odwiedzający naszą stronę i wyświetlić mu reklamę właśnie tego produktu w czasie, gdy będzie korzystał z innych witryn.

Remarketing w aplikacjach mobilnych

Remarketing w aplikacjach mobilnych jest odpowiedzią na tryb życia większości z nas, a zwłaszcza najmłodszych pokoleń, które z Internetu korzystają w tramwaju, na ulicy, na przerwie. Umożliwia on wyświetlanie przekazów reklamowych także na takich urządzeniach jak telefon komórkowy czy tablet.

Remarketing wideo

Remarketing wideo to rodzaj marketingu internetowego, który umożliwia reklamodawcy dotarcie do klienta z reklamą w postaci filmu. Dzieje się tak wówczas, gdy potencjalny kupujący korzysta z YouTube, przegląda filmy itd., a wcześniej odwiedzał także kanał reklamodawcy.

Jedną z często wykorzystywanych opcji dostępnych w Google są także remarketingowe listy adresów e-mail. Dodanie konkretnych adresów na listę klientów sprawia, że gdy ci tylko zalogują się na swoją pocztę, czy konto na YouTube to Google dotrze do nich z naszą reklamą.

Zalety remarketingu

Największą zaletą kampanii remarketingowych jest z całą pewnością duży zasięg reklamy podawanej w ten sposób. Click To TweetWystarczy komputer lub jakiekolwiek urządzenie mobilne, by produkt stał się znany szerokiej rzeszy odbiorców, którzy natrafią na niego nawet kilka razy w ciągu dnia. Nie bez znaczenia dla planowania sprzedaży jest także moment, kiedy potencjalni kupujący natrafiają na reklamę. Dzieje się to bowiem wtedy, gdy są najbardziej zainteresowani zakupem, a więc gdy już odwiedzili lub gdy właśnie odwiedzają stronę reklamodawcy. Marketing prowadzony za pośrednictwem Google jest także łatwy w kontrolowaniu. Korzystający z tej opcji regularnie otrzymują raporty, które informują o wynikach prowadzonej kampanii, a więc o jej cenach, a także o miejscach wyświetlania reklam.

Wady remarketingu

Wskazując na wady remarketingu należy przede wszystkim wziąć pod uwagę reakcję użytkowników na reklamy, które z ich perspektywy mogą wydawać się uciążliwe na tyle, że zrezygnują z przeglądania danej witryny lub zrażą się do reklamodawcy i jego produktów. Prowadzenie działań remarketingowych wymaga także dużych nakładów na planowanie oraz choćby niewielkiej liczby użytkowników, którzy mieli styczności z naszą firmą w przeszłości.

Remarketing to  jedna z najpopularniejszych form prowadzenia działań  marketingowych, która stosunkowo niewielkim kosztem wpływa na podwyższenie słupków sprzedażowych reklamodawcy. Powszechność jej stosowania wypływa z powszechności medium, jakim jest Internet, bez którego żadna z działających współcześnie firm nie osiągnie aż tak skutecznej reklamy.

Zapisz się do naszego newslettera

Przeczytaj poprzedni wpis:
Na własną rękę i na własny rachunek

Własna działalność - droga do sukcesu Czasami, powodowani różnymi przypadkami dojrzewamy do decyzji, które nigdy nie należą do łatwych. Zmęczeni...

Zamknij